Co se týče mého repertoáru, mohu vám nabídnout 5 druhů vystoupení:
- Recitál vlastních (autorských) písní (preferuji a doporučuji)
- Recitál skladeb pro klasickou kytaru
- Recitál převzatých písní (umělé, lidové, pop music, ...)
- Autorské čtení mých básní
- Libovolná kombinace předchozích variant
Autorské písně
Jsem autorem hudby i textů těchto písní. Uvedené pořadí a délka skladeb je pouze orientační, pořadí většinou přizpůsobuji atmosféře koncertu. Písně jsou vhodné spíše do klidného prostředí, k poslechu, s možností plně vnímat obsah textu. Pokud se tedy jedná o akci, kde vystupuje více kapel, hrajících skladby převážně taneční, hlasité či zábavní povahy, tak doporučuji zařadit mé vystupení na úplný začátek nebo konec.
PÍSEŇ | INFO PRO ZVUKAŘE | TÓNINA | ČAS |
---|---|---|---|
Běží číča ulicí | Em | 4:08 | |
Ó Villone! | Em | 4:11 | |
Bárka | Hm | 4:05 | |
Nech oči zavřený | Gm | 3:40 | |
Naše místo je na Zemi | E | 3:47 | |
Milej pane buržouste | A | 3:00 | |
Studentskej život | A | 4:17 | |
Prohnilá hůl | Cm | ||
Jsi část písně | |||
Naděje má těžkou hlavu | C#m | ||
Marie | Em | 1:56 | |
Skeptici v duchoprázdnu | A | 5:04 | |
Žijem si dobře | G | ||
Jsem rád | Am | ||
Dotek se ztrácí | C#m | 4:22 | |
No tak | Em | ||
Svoboda | D | ||
Ve vyhnanství | E | ||
Chtěl bych lásko Tebe | A | 1:52 | |
Fejsbůk | G | 1:47 | |
Píšu píseň | D | 2:05 | |
Medovína | 4:04 | ||
Jestli máš odvahu | Am | ||
Hraj mi, hudbo | Am | ||
Přijde Fata Morgana | A | ||
Ostrov Kanibalů | E | ||
Jízdenky na lásku, myšlenky na tramvaj | text | A | |
Větrné mlýny |
Skladby pro klasickou kytaru
Hodí se především jako hudební pozadí do nějaké kavárny, na slavnostní akce či jako hudba k filmu, dokumentu, atp. V klidném prostředí hraji akusticky, jinak s nazvučením. Některé skladby, které nejsou v tomto seznamu, mohu na vyžádání a po včasné předchozí domluvě nastudovat (bude-li to v mých silách, to už bychom se individuálně dohodli). Vlastními audio nahrávkami těchto skladeb zatím nedisponuji, proto předkládám tento odkaz na YouTube playlist, kde skladby hrají jiní interpreti, abyste měli alespoň předběžnou představu.
Skladba | Autor(aranže) | Období | Původ | INFO | Tónina | Čas |
---|---|---|---|---|---|---|
Romance pro kytaru | Anonym | 16. st. | Španělsko | Jedna z nejoblíbenějších skladeb pro španělskou kytaru, známá z francouzského filmu Jeux Interdits. | Em, E | 3:07 |
Slza | Francisco Tárrega (1852-1909) | 19.–20. st. | Španělsko | Francisco Tárrega (21. listopadu 1852 Villarreal – 15. prosince 1909 Barcelona) byl španělský virtuos, skladatel, pedagog a jeden z nejvýznamnějších kytaristů své doby. Zásadní reformou techniky hry – od držení nástroje, polohy pravé ruky umožňující nové formy úderu a zvukového odstínění, po neobyčejné, důmyslné a funkční prstoklady, využívající rovnoměrně celého hmatníku, stejně jako osobním vkladem skladatelským a aranžérským otevřel novou epochu kytarou okouzlených generací 19. a 20. století. | E, Em | 2:07 |
Greensleeves (Zelené rukávy) | Anonym | ~ 16. st. | Anglická lidová | Greensleeves je anglická lidová píseň. Autor je neznámý, přesněji řečeno nejistý. Píseň byla poprvé zaregistrována Richardem Jonesem v září 1580. Občas bývá považována za irskou lidovou. Někdy bývá připisována anglickému králi Jindřichu VIII., podle italského stylu kompozice se ale spíš dá usuzovat na vznik v době alžbětinské renesance. Je zmíněna i v Shakespeareových Veselých paničkách windsorských. Dnes je to asi nejznámější anglická skladba své epochy. Dočkala se řady dobových i moderních interpretací | Am | 3:32 |
Adelita | Francisco Tárrega (1852-1909) | 19.–20. st. | Španělsko | Francisco Tárrega (21. listopadu 1852 Villarreal – 15. prosince 1909 Barcelona) byl španělský virtuos, skladatel, pedagog a jeden z nejvýznamnějších kytaristů své doby. Zásadní reformou techniky hry – od držení nástroje, polohy pravé ruky umožňující nové formy úderu a zvukového odstínění, po neobyčejné, důmyslné a funkční prstoklady, využívající rovnoměrně celého hmatníku, stejně jako osobním vkladem skladatelským a aranžérským otevřel novou epochu kytarou okouzlených generací 19. a 20. století. | Em, E | 3:49 |
Bella Ciao | lidová | ~1800 | Itálie | Bella Ciao (Sbohem krásko) je italská lidová píseň, spojovaná zejména s antifašistickým hnutím. Během druhé světové války se stala hymnou italských partyzánů (La Resistenza) bojujících proti Mussoliniho režimu a nacistům. | Em | 2:30 |
Amelia | Jubing Kristianto (*1966) | 20. st. | Indonésie | O Jubingu je známo, že umí dobře prezentovat „atmosféru“, kterou chce píseň zprostředkovat kombinací různých technik dynamické hry na kytaru. Kromě toho se tento indonéský kytarista také podílel na zhudebnění poezie spoluprací mezi hrou na kytaru a čtením poezie. | Hm | 3:40 |
Kubánský tanec | Anonym | Em | 2:01 | |||
Nothing else matters | Metallica | 20. st. | Nothing Else Matters je skladba americké metalové skupiny Metallica. Vyšla v roce 1992 jako třetí singl z jejich páté studiovky, Metallica. Skladba dosáhla 11. pozice v žebříčku Billboard Mainstream Rock Tracks a také v top-ten pozic v mnoha evropských hitparádách. "Nothing Else Matters" se také objevila jako hratelná skladba v hudební videohře Guitar Hero: Metallica. Je uznávaná jako jedna z nejznámějších a nejpopulárnějších písní Metallicy a stala se pravidelně hranou na živých vystoupeních. Objevilo se téměř sto jejích coververzí. | Em | 4:30 | |
Měsíční svit, 'Moonlight' Etuda Hm, Op.35 No.22 | Fernando Sor (1778 - 1839) | 18.–19. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | Hm | 2:16 |
Sous le Ciel de Paris (Pod pařížským nebem) | Édith Piaf (1915 - 1963) | 20. st. | Francie | Trvalé slávy dosáhla Édith Piaf v nejznámějším pařížském kabaretu Olympia Bruna Coquatrixe, kde vystupovala v sérii koncertů v období mezi lednem 1955 a říjnem 1962. | Em | 3:09 |
Oblivion | Ástor Piazzolla (1921 - 1992), arr. Nadja Kossinskaja | 20. st. | Argentina | V roce 1982 nahrál s orchestrem v Itálii album Oblivion k filmu Enrico IV v režii Marca Bellocchia a v květnu 1982, uprostřed války o Falklandy, hrál na koncertě v Teatro Regina v Buenos Aires s druhým Quintetem a zpěvákem Robertem Goyenechem. | Em | 5:29 |
Gymnopedie | Erik Satie (1866 - 1925) | 19.–20. st. | Francie | Erik Satie, narozen jako Eric Alfred Leslie Satie, již na své první kompozici z roku 1884 se podepisuje jako Erik Satie (17. května 1866 Honfleur, Francie – 1. července 1925 Paříž, Francie) byl francouzský skladatel a klavírista, který v mnoha směrech předešel svou dobu. Byl velmi tvůrčí osobností a měl výrazný vliv na své současníky, především Clauda Debussyho, Maurice Ravela a Francise Poulenca. Protože jeho hudba byla velmi novátorská, měl též výrazný vliv i na moderní hudební skladatele. | 3:31 | |
Studie, Allegro moderato, op.38 n°22 | Napoléon Coste (1805 - 1883) | 19. st. | Francie | Napoléon Coste was born in Amondans (Doubs), near Besançon, France. He was first taught the guitar by his mother, an accomplished player. As a teenager he became a teacher of the instrument and appeared in three concerts in the Franche-Comté. In 1829, at the age of 24, he moved to Paris where he studied under Fernando Sor and quickly established himself as the leading French virtuoso guitarist. | A | 7:00 |
Preludium C dur, BWV 846 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Preludium a fuga C dur, BWV 846, je klávesová skladba Johanna Sebastiana Bacha. Je to první předehra a fuga v první knize Dobře temperovaného klavíru, série 48 preludií a fug skladatele. Raná verze předehry, BWV 846A, se nachází v Klavierbüchlein für Wilhelm Friedemann Bach. | C | 2:18 |
Vzpomínky na Alhambru | Francisco Tárrega (1852-1909) | 19.–20. st. | Španělsko | Francisco Tárrega (21. listopadu 1852 Villarreal – 15. prosince 1909 Barcelona) byl španělský virtuos, skladatel, pedagog a jeden z nejvýznamnějších kytaristů své doby. Zásadní reformou techniky hry – od držení nástroje, polohy pravé ruky umožňující nové formy úderu a zvukového odstínění, po neobyčejné, důmyslné a funkční prstoklady, využívající rovnoměrně celého hmatníku, stejně jako osobním vkladem skladatelským a aranžérským otevřel novou epochu kytarou okouzlených generací 19. a 20. století. | Am, A | 3:34 |
Air, Orchestral suite no. 3, BWV 1068 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Johann Sebastian Bach (1685 Eisenach – 28. července 1750 Lipsko) byl německý hudební skladatel a virtuos hry na klávesové nástroje, považovaný za jednoho z největších hudebních géniů všech dob a završitele barokního hudebního stylu. Bachovo dílo mělo a má značný vliv na další vývoj hudby počínaje W. A. Mozartem a Ludwigem van Beethovenem až po Arnolda Schoenberga nebo Henryka Góreckého. | D | 3:43 |
Preludium D dur, BWV 1007 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Johann Sebastian Bach (1685 Eisenach – 28. července 1750 Lipsko) byl německý hudební skladatel a virtuos hry na klávesové nástroje, považovaný za jednoho z největších hudebních géniů všech dob a završitele barokního hudebního stylu. Bachovo dílo mělo a má značný vliv na další vývoj hudby počínaje W. A. Mozartem a Ludwigem van Beethovenem až po Arnolda Schoenberga nebo Henryka Góreckého. | D | 2:35 |
Capricho Árabe | Francisco Tárrega (1852-1909) | 19.–20. st. | Španělsko | Francisco Tárrega (21. listopadu 1852 Villarreal – 15. prosince 1909 Barcelona) byl španělský virtuos, skladatel, pedagog a jeden z nejvýznamnějších kytaristů své doby. Zásadní reformou techniky hry – od držení nástroje, polohy pravé ruky umožňující nové formy úderu a zvukového odstínění, po neobyčejné, důmyslné a funkční prstoklady, využívající rovnoměrně celého hmatníku, stejně jako osobním vkladem skladatelským a aranžérským otevřel novou epochu kytarou okouzlených generací 19. a 20. století. | Dm | 5:26 |
Indonesia Pusaka | Ismail Marzuki (1914 - 1958), arr. Jubing Kristianto (*1966) | 20. st. | Indonésie | Ismail Marzuki byl indonéský skladatel, skladatel a hudebník, který v letech 1931 až 1958 napsal asi 202 až 240 písní, včetně mnoha populárních vlasteneckých písní. V roce 1968 byl poctěn vytvořením známého Taman Ismail Marzuki (Park Ismaila Marzukiho, často nazývaný TIM), což je kulturní centrum v Menteng v centru Jakarty. V roce 2004 byl prohlášen za jednoho z národních hrdinů Indonésie. | D | 3:10 |
Moderato espressivo | Mateo Carcassi (1796 - 1853) | Itálie | Carcassi was born in Florence, Italy, and first studied the piano, but learned guitar when still a child. He quickly gained a reputation as a virtuoso concert guitarist. He moved to Germany in 1810, gaining almost immediate success. By 1815, he was living in Paris, earning his living as a teacher of both the piano and the guitar. On a concert tour in Germany in 1819, he met his friend Jean-Antoine Meissonnier for the first time. Also a well-known guitarist, Meissonnier published many of Carcassi's works in his Paris publishing house. For Meissonnier he also arranged a number of popular songs for guitar that were originally written for piano, including works by Théodore Labarre and Loïsa Puget. | Am | 2:00 | |
Studie v A dur, Op. 6 č. 6 | Fernando Sor (1778 - 1839) | 17.–18. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | A | 2:14 |
Studie v A dur, Op. 6 č. 2 | Fernando Sor (1778 - 1839) | 17.–18. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | A | 1:21 |
Sonata de Elami |
Miguel García (Padre Basilio) (*1790 - ?) |
18. - 19. st. | asi Španělsko | Miguel García (cca 1790-), také známý jako Otec Basilio, byl cisterciácký řeholník patřící do kláštera San Basilio v Madridu. Byl to kytarista, varhaník a skladatel, který svou hudební činnost prováděl mezi koncem 18. století a začátkem 19. století. Údajů o něm je velmi málo a nejsou známa ani přesná místa a data jeho narození či úmrtí. Většinu svého života musel prožít v Madridu, kde se pravděpodobně setkal s Boccherinim, neboť italský skladatel v jednom ze svých kvintetů uvádí: „po způsobu hry otce Basilia“, jméno, pod kterým byl Miguel García znám. | E | 5:26 |
Op. 5. č. 5: Andante Largo | Fernando Sor (1778 - 1839) | 18.-19. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | D, Dm | 6:22 |
Love of my life | Freddie Mercury (1946 - 1991), Queen | 20. st | Anglie | Love of My Life je píseň britské rockové skupiny Queen, vydaná na 4. studiovém albu skupiny A Night at the Opera. Píseň vyšla podruhé jako singl vydání z živého alba Live Killers roku 1979. Freddie Mercury píseň napsal pro a o své tehdejší přítelkyni Mary Austinové jako o "Lásce svého života". I když si Mercury o pár let později uvědomil svou odlišnou sexuální orientaci, byla Mary „Láskou jeho života“ až do Mercuryho smrti v roce 1991. Píseň na pódiu Mercury vždy prožíval. | F | 5:11 |
Love theme from Cinema paradiso | Ennio Morricone (1928 - 2020) | 20. st. | Itálie | Bio Ráj (v originále Nuovo Cinema Paradiso) je francouzsko-italský dramatický film z roku 1988, který režíroval Giuseppe Tornatore. Snímek měl světovou premiéru 29. září 1988. Cena za nejlepší filmová hudbu (Ennio Morricone a Andrea Morricone) | A | 3:37 |
Asturias | Isaac Albéniz(1860 - 1909) | 19.–20. st. | Španělsko | Isaac Albéniz, vlastním jménem Isaac Manuel Francisco Albéniz y Pascual, (IPA: [isa'ak al'βeniθ]) (29. května 1860, Camprodón, Girona (Katalánsko) – 18. května 1909, Cambo-les-Bains) byl jeden z největších a nejvlivnějších španělských hudebních skladatelů a klavíristů období romantismu. Je znám především pro své klavírní skladby. Jeho dílo zahrnuje i několik oper. | Em | 6:01 |
Preludium D dur, BWV 1012 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Johann Sebastian Bach (1685 Eisenach – 28. července 1750 Lipsko) byl německý hudební skladatel a virtuos hry na klávesové nástroje, považovaný za jednoho z největších hudebních géniů všech dob a završitele barokního hudebního stylu. Bachovo dílo mělo a má značný vliv na další vývoj hudby počínaje W. A. Mozartem a Ludwigem van Beethovenem až po Arnolda Schoenberga nebo Henryka Góreckého. | D | 2:35 |
Celkem skladeb: 28 | Čistý hrací čas cca celkem: 1:42:14 |
Recitál převzatých písní (umělé, lidové, pop music, ...)
Tyto písně hraji pouze na neoficiálních akcích typu oslava narozenin, svatba, sešlost kamarádů, hospoda, táborák, atp. Výjimku tvoří vzpomínkové nebo jiné specifické události, kde je však vhodné mít ošetřena autorská práva k interpretaci těchto skladeb, a to s tím, že plnou odpovědnost za jejich případné porušení spadá na pořadatele či jinou pověřenou osobu!!! Protože těchto skladeb je nepřeberné množství, poskytuji odkaz na YouTube playlist, abyste měli nějakou hrubou představu. Zde také platí, že na vyžádání mohu nějakou skladbu nastudovat, buďte však prosím realisté, a nechtějte po mě žánry typu techno, hard core, disco, atp. Zkrátka myslete na to, že s sebou (většinou) nevozím kapelu, gramce, smyčkovače, efekty, atp. Jsem zkrátka jeden člověk se španělskou kytarou a hlasem.
Autorské čtení mých básní
V případě tichého prostředí mohu číst bez aparatury. Seznam poezie najdete v sekci Básně
Libovolná kombinace předchozích variant
Program můžeme také nakombinovat, v tom případě si, prosím, řádně přočtěte předchozí body a snažte se být realisté ohledně délky mého vystoupení.
Autorské písně
Jsem autorem hudby i textů těchto písní. Uvedené pořadí a délka skladeb je pouze orientační, pořadí většinou přizpůsobuji atmosféře koncertu. Písně jsou vhodné spíše do klidného prostředí, k poslechu, s možností plně vnímat obsah textu. Pokud se tedy jedná o akci, kde vystupuje více kapel, hrajících skladby převážně taneční, hlasité či zábavní povahy, tak doporučuji zařadit mé vystupení na úplný začátek nebo konec.
PÍSEŇ | INFO PRO ZVUKAŘE | TÓNINA | ČAS |
---|---|---|---|
Běží číča ulicí | Em | 4:08 | |
Ó Villone! | Em | 4:11 | |
Bárka | Hm | 4:05 | |
Nech oči zavřený | Gm | 3:40 | |
Naše místo je na Zemi | E | 3:47 | |
Milej pane buržouste | A | 3:00 | |
Studentskej život | A | 4:17 | |
Prohnilá hůl | Cm | ||
Jsi část písně | |||
Naděje má těžkou hlavu | C#m | ||
Marie | Em | 1:56 | |
Skeptici v duchoprázdnu | A | 5:04 | |
Žijem si dobře | G | ||
Jsem rád | Am | ||
Dotek se ztrácí | C#m | 4:22 | |
No tak | Em | ||
Svoboda | D | ||
Ve vyhnanství | E | ||
Chtěl bych lásko Tebe | A | 1:52 | |
Fejsbůk | G | 1:47 | |
Píšu píseň | D | 2:05 | |
Medovína | 4:04 | ||
Jestli máš odvahu | Am | ||
Hraj mi, hudbo | Am | ||
Přijde Fata Morgana | A | ||
Ostrov Kanibalů | E | ||
Jízdenky na lásku, myšlenky na tramvaj | text | A | |
Větrné mlýny |
Duo: Klasická kytara + housle
popis
Skladba | Autor(aranže) | Období | Původ | INFO | Tónina | Čas |
---|---|---|---|---|---|---|
Bella Ciao | lidová | ~1800 | Itálie | Bella Ciao (Sbohem krásko) je italská lidová píseň, spojovaná zejména s antifašistickým hnutím. Během druhé světové války se stala hymnou italských partyzánů (La Resistenza) bojujících proti Mussoliniho režimu a nacistům. | Em | 2:30 |
Romance pro kytaru | Anonym | 16. st. | Španělsko | Jedna z nejoblíbenějších skladeb pro španělskou kytaru, známá z francouzského filmu Jeux Interdits. | Em, E | 3:07 |
Waltz C dur | Fernando Sor (1778 - 1839) | 20. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | C | |
Waltz D dur | Fernando Sor (1778 - 1839) | 20. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | D | |
Waltz G dur | Fernando Sor (1778 - 1839) | 18.-19. st. | Španělsko | Fernando Sor (pokřtěn 14. února 1778, Barcelona – 10. července 1839, Paříž) byl španělský klasický kytarista a hudební skladatel z období hudebního romantismu. Ve Španělsku ve své době býval nazýván „Beethovenem kytary“. | G | |
Love theme from Cinema paradiso | Ennio Morricone (1928 - 2020) | 20. st. | Itálie | Bio Ráj (v originále Nuovo Cinema Paradiso) je francouzsko-italský dramatický film z roku 1988, který režíroval Giuseppe Tornatore. Snímek měl světovou premiéru 29. září 1988. Cena za nejlepší filmová hudbu (Ennio Morricone a Andrea Morricone) | A | 3:37 |
Adelita | Francisco Tárrega (1852-1909) | 19.–20. st. | Španělsko | Francisco Tárrega (21. listopadu 1852 Villarreal – 15. prosince 1909 Barcelona) byl španělský virtuos, skladatel, pedagog a jeden z nejvýznamnějších kytaristů své doby. Zásadní reformou techniky hry – od držení nástroje, polohy pravé ruky umožňující nové formy úderu a zvukového odstínění, po neobyčejné, důmyslné a funkční prstoklady, využívající rovnoměrně celého hmatníku, stejně jako osobním vkladem skladatelským a aranžérským otevřel novou epochu kytarou okouzlených generací 19. a 20. století. | Em, E | 3:49 |
Oblivion | Ástor Piazzolla (1921 - 1992), arr. Nadja Kossinskaja | 20. st. | Argentina | V roce 1982 nahrál s orchestrem v Itálii album Oblivion k filmu Enrico IV v režii Marca Bellocchia a v květnu 1982, uprostřed války o Falklandy, hrál na koncertě v Teatro Regina v Buenos Aires s druhým Quintetem a zpěvákem Robertem Goyenechem. | Em | 5:29 |
Preludium C dur, BWV 846 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Preludium a fuga C dur, BWV 846, je klávesová skladba Johanna Sebastiana Bacha. Je to první předehra a fuga v první knize Dobře temperovaného klavíru, série 48 preludií a fug skladatele. Raná verze předehry, BWV 846A, se nachází v Klavierbüchlein für Wilhelm Friedemann Bach. | C | 2:18 |
Air, Orchestral suite no. 3, BWV 1068 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Nejstarším pramenem je částečně podepsaný soubor partů z doby kolem roku 1730. Bach napsal první houslové a continuové party, C. P. E. Bach party pro trubku, hoboj a tympány a žák J. S. Bacha Johann Ludwig Krebs napsal party pro druhé housle a violu. Rifkin tvrdil, že originál byla pouze verze pro smyčce a continuo. | D | 3:43 |
Preludium D dur, BWV 1007 | Johann Sebastian Bach (1685 –1750) | 17.–18. st. | Německo | Suity pro sólové violoncello německého skladatele Johanna Sebastiana Bacha je cyklus šesti skladeb pro sólový smyčcový nástroj, jenž byl vytvořen pravděpodobně kolem roku 1720 v Köthenu. | D | 2:35 |
Greensleeves (Zelené rukávy) | Anonym | ~16. st. | Anglická lidová | Greensleeves je anglická lidová píseň. Autor je neznámý, přesněji řečeno nejistý. Píseň byla poprvé zaregistrována Richardem Jonesem v září 1580. Občas bývá považována za irskou lidovou. Někdy bývá připisována anglickému králi Jindřichu VIII., podle italského stylu kompozice se ale spíš dá usuzovat na vznik v době alžbětinské renesance. | Dm | 3:32 |
Amelia | Jubing Kristianto (*1966) | 20. st. | Indonésie | O Jubingu je známo, že umí dobře prezentovat „atmosféru“, kterou chce píseň zprostředkovat kombinací různých technik dynamické hry na kytaru. Kromě toho se tento indonéský kytarista také podílel na zhudebnění poezie spoluprací mezi hrou na kytaru a čtením poezie. | Hm | 3:40 |
Indonesia Pusaka | Ismail Marzuki (1914 - 1958), arr. Jubing Kristianto (*1966) | 20. st. | Indonésie | Ismail Marzuki byl indonéský skladatel, skladatel a hudebník, který v letech 1931 až 1958 napsal asi 202 až 240 písní, včetně mnoha populárních vlasteneckých písní. V roce 1968 byl poctěn vytvořením známého Taman Ismail Marzuki (Park Ismaila Marzukiho, často nazývaný TIM), což je kulturní centrum v Menteng v centru Jakarty. V roce 2004 byl prohlášen za jednoho z národních hrdinů Indonésie. | D | 3:10 |
Sonata de Elami | Miguel García (Padre Basilio) | 18. - 19. st. | asi Španělsko | Miguel García (cca 1790-), také známý jako Otec Basilio, byl cisterciácký řeholník patřící do kláštera San Basilio v Madridu. Byl to kytarista, varhaník a skladatel, který svou hudební činnost prováděl mezi koncem 18. století a začátkem 19. století. Údajů o něm je velmi málo a nejsou známa ani přesná místa a data jeho narození či úmrtí. Většinu svého života musel prožít v Madridu, kde se pravděpodobně setkal s Boccherinim, neboť italský skladatel v jednom ze svých kvintetů uvádí: „po způsobu hry otce Basilia“, jméno, pod kterým byl Miguel García znám. | E | 5:26 |
Love of my life | Freddie Mercury (1946 - 1991), Queen | 20. st | Anglie | Love of My Life je píseň britské rockové skupiny Queen, vydaná na 4. studiovém albu skupiny A Night at the Opera. Píseň vyšla podruhé jako singl vydání z živého alba Live Killers roku 1979. Freddie Mercury píseň napsal pro a o své tehdejší přítelkyni Mary Austinové jako o "Lásce svého života". I když si Mercury o pár let později uvědomil svou odlišnou sexuální orientaci, byla Mary „Láskou jeho života“ až do Mercuryho smrti v roce 1991. Píseň na pódiu Mercury vždy prožíval. | F | 5:11 |
Sous le Ciel de Paris (Pod pařížským nebem) | Édith Piaf (1915 - 1963) | 20. st. | Francie | Trvalé slávy dosáhla Édith Piaf v nejznámějším pařížském kabaretu Olympia Bruna Coquatrixe, kde vystupovala v sérii koncertů v období mezi lednem 1955 a říjnem 1962. | Em | 3:09 |
Celkem skladeb: 17 | Čistý hrací čas cca celkem: 0:51:14 |